Sunday, August 16, 2020

Kekuda Kayu Atau Besi?

 Yang mana lagi bagus? Seringkali menjadi topik perbualan yang hangat dalam bidang pembinaan.

.
Kriteria pemilihan kekuda ni ada banyak faktor, dan dari segi ketahanan, bagi kedua-duanya bagus dan digunakan secara meluas di Malaysia.
"Makcik tak berkenan sangat kekuda besi, lagi mudah kekuda kayu, kalu apa-apa nanti anak-anak boleh bertukang sendiri"
" Pakcik tak suka sangat kekuda kayu, sebabnya kawasan sini kawasan serangan anai-anai,kayu mudah reput, menyusahkan nanti"
.
Macam tu la kerenah masyarakat kita. Tapi semua ini bergantung pada pilihan masing-masing. Terpulang. Nak guna kayu boleh nak guna besi pun boleh. Kalu kawasan anai-anai nak guna kayu, tak jadi masalah, ada cara dia. Lebihkan membaca dan praktikkan, nak tau lebih, boleh berhubung dengan pihak RDC.
.
Macam yang makcik tu cakap, kalu guna kekuda kayu, anak-anak boleh baiki atau bertukang sendiri kalu ada masalah depan hari. Kerana kekuda kayu, ramai tukang boleh buat dan bersifat universal. Tapi kekuda besi, tak semua tukang pandai pasang kekuda besi. Jadi, kalu rumah guna kekuda besi, memang tukang yang pakar sahaja yang boleh pasang kekuda besi. Tak perlu risau pasangan tak cantik, kerana rata-rata dari yang pakar.
.
Kat sini ada beberapa perbandingan berkaitan kekuda kayu dan kekuda besi, jom kita tengok.
.
Sebelum tu, jemput like dan share page kami..
.
.
Kami menyediakan khidmat bina rumah atas tanah sendiri seluruh kelantan dan sebahagian daerah di Terengganu (sehingga kuala Terengganu)
.
Pemilihan kekuda kayu atau besi termasuk dalam pakej bina rumah atas tanah sendiri, tanpa penambahan kos ❤️❤️..
.
Hubungi
☎️ 017-9552917 AMIRA
☎️ 019-9016113 HASMADI
.




No comments:

Post a Comment